Home - Medi-taping - Chronische klachten

Chronische klachten

bij chronische of telkens terugkerende klachten ontstaat langzamerhand wel enige gewenning aan pijn en bewegingsbeperking, daarbij soms 'geholpen' door medicatie. Toch hinderen ze een normaal dagelijks leven, soms zelfs overheersend. Zowel bij de eigen verzorging, in het werk, bij sport en andere vrijetijdsbesteding, slechte en onderbroken nachtrust et cetera. Met pijn leren leven is een slecht vooruitzicht, maar vaak wel de conclusie als alles onderzocht is en crèmes, medicijnen,therapieën, injecties of zelfs een operatie de klacht niet hebben verholpen.

Uitgebreid onderzoek bij chronische pijnpatiënten (dr. Dieter Sielmann-Oldesloe Duitsland 1994-nu) heeft aangetoond dat bij allen sprake was van een niet anatomische positie in een deel van de wervelkolom, veroorzaakt en in stand gehouden door locale, verhoogde spierspanning rond de wervels. Deze zijn voor een geoefend therapeut duidelijk voelbaar als (voor de patiënt pijnlijke) verhardingen. Deze zg. blokkades veroorzaken een verkeerde stand in de wervelkolom en verhoogde druk op zenuwen. Dit geeft een kettingreactie met een verhoogde kans op blessures, diverse pijn- en overbelastingsklachten op gewrichten, spieraanhechtingen, spieren en diverse functies in het lichaam.
Na correctie van de houding door het verwijderen van de blokkades blijkt het merendeel van de klachten reeds verdwenen en is een normaal bewegingspatroon weer mogelijk. Als in één sessie de correctie niet volledig bereikt is, wordt met Medi-Tape een ondersteunende taping aangebracht.
Ruim 95% van de patiënten die de afgelopen jaren met deze houdingscorrectie en eventuele Medi-Taping zijn behandeld was na een enkele behandeling aanzienlijk of geheel pijnvrij en bleken weer 'normaal' te kunnen bewegen.

naar boven ↑